יום ראשון, 2 במרץ 2014

הסיפור שמאחורי הדלת

בית פרטי במושב, על שטח של חצי דונם. אחד הפרויקטים הראשונים שלי. כבר בתהליך הפרוגראמה ידעתי שאני ייהנה מאוד מתהליך העבודה עם בעלת הבית, אישה זורמת, פתוחה וקשובה. ביחד הצלחנו למלא את בקשותיה ולתכנן עבורה בית גדול, מרווח שיכול לארח באהבה גדולה ומצד שני מכיל, עוטף ואינטימי.
כאשר אני מתחילה לתכנן בית חדש יש מספר דברים שאני לוקחת בחשבון, קודם כל אני מודדת את כיוון השטח עם מצפן, בודקת את טוואי השטח, חשה את המקום ורואה מה הכי נכון עבור הבית ובני הבית.
כך מתחילה עבודת הפאזל, הרכבה עדינה של כל האלמנטים השונים, בין הפיזי המבנה עצמו לבין האנושי, בני הבית. אני מחלקת את הבית לפי האזורים השונים. האזורים הציבוריים בבית, הפעילים יותר היכן שיש אינטראקציה רבה בין בני הבית לעומת האזורים הפרטיים והשקטים יותר שהם חדרי השינה, פינת עבודה\חדר עבודה ופינת משפחה (תלוי משפחה).


 


פינת המשפחה הממוקמת במרכז הבית, מציצה לחלל הציבורי דרך רווחים של עמודים הצבועים בצבע חום שוקולד. פינת המשפחה מוגדרת בריצוף שונה משאר הבית, כאשר מקיף אותה מאין מסדרון ובו הכניסה לכל חדרי השינה. המטבח הינו שילוב הרמוני של תכלת בהיר עם כתום אורנג' בארונות המזווה הגבוהים. חלונות הברזל הבלגי צבועים גם כן בצבע תכלת בהיר ואדן החלון נעטף בפלטת ברזל בצבע הפרופיל.
 






 



מיקום דלת הכניסה לבית, המקום אשר מקבל את פניי בני הבית ואורחים נוספים. זהו אזור פעיל ולכן אנרגטית אזור זה הוא משמעותי מאוד. כניסה רחבה, מכילה, מזמנת ולא פחות חשוב, ברורה, כך שאדם המגיע לסביבת הבית מבין מיד היכן ממוקמת הכניסה.
לצבעוניות של הבית יש השפעה רבה מאוד, צבע הינו תדר ולכן כאשר אני בוחרת צבעים לחללים השונים בבית או מחוצה לו, יש לכך משמעות אנרגטית. המטרה שלי היא ליצור בית שנעים לשהות בו, שיש בו את השקט והרוגע האנושי.
בכניסה לבית היה חשוב להשתמש בצבעים השייכים לאנרגיית האש: סגול, ורוד ובעיקר אדום. אני בחרתי בדלת אדומה. דלת ברזל מיוחדת שנוכחותה מאוד משמעותית.
אלמנטים אדומים מופיעים בכמה אזורים נוספים כמו: פינת המשפחה והמרפסת בחוץ.
מדהים אותי כיצד חלפו השנים מזמן בניית הבית  ועיצובו כשהחותם המשמעותי הוטבע. מאז הוזמנתי מספר פעמים לבחירות  נוספות וקניות, אין ספק שנוספו ששכבות על גבי שכבות, זה בהחלט מקום לפוסט חדש.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה